Z nudné úklidové činnosti se stala činnost robotická. Jak? Přeci krásný výhled z čistého okna potěší každého, přesto neméně oblíbená domácí práce v podobě mytí oněch skleněných ploch, nás už tolik trápit nemusí. Chytří domácí roboti za nás v budoucnu možná plně převezmou veškeré úkony týkající se chodu domácnosti, ale neměli bychom zapomínat, že na krásu si musíme vystačit sami. Kyberprostor a digitalizace nás v budoucnu zasáhne všechny. Již nyní můžeme pozorovat, že pracovní pohovory nebo účasti na školení, se dá účastnit online a osobní kontakt se vytrácí. Pro někoho virtuální realita, pro jiné sen nebo naopak pohroma. Nabídka služeb se odehrává přes internetové portály, kde je samozřejmostí sdílení spokojenosti zákazníka.
Jak je to ale s tím, když chce někdo žít opravdu „normálně“? Protipóly zástupu automatizace tu jsou a budou. Však přece kancelářský pracovník má počítače za celou šichtu tak akorát dost, je na čase si odpočinout. A to lze i bez přítomnosti robotických nebo digitálních pomocníků. Práce na zahradě je čistě lidská věc, navíc čerstvý vzduch a pohyb prospívá nejenom zdraví, ale i krásné a svěží pokožce. Domov se pak stává jakýmsi útočištěm, které poskytuje klid a zázemí pro rodinu. Však práce kolem domácnosti se pomalu stává odpočinkem.
Nejenom kolem domova, ale i v péči o krásu naší osobnosti, bychom měli pečovat bez přítomnosti strojů. Dekorativní kosmetika je k dostání pro ženy, ale i muže. Koneckonců jsou země, jako například Japonsko nebo Jižní Korea, kde je vzhled člověka na prvním místě. Ani selfie nebo instagram nedokáže ukázat tu pravou krásu, protože se staly tak trošku normou inscenované krásy a měřítka vlastního já. Tento trend ale jistě vede k lepší péči o pleť i pokožku, moderním střihům vlasů s neomezenou paletou barev a dokonce ani šatník nezůstane pozadu. Nové ideály krásy se tak možná stanou realitou.